Dag 5

10 maart 2022 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Vandaag een mindere dag qua weer, dus besloten een rit naar het zuiden van het eiland te maken. We zijn eerst richting een fort geweest voorbij Taboosh, Fort Beekenburg. Leuk om gezien te hebben maar heel veel is er niet te doen. Vandaar met de auto richting Fuik, Santa Catharina en Koraal Tabak. Eigenlijk zie je daar helemaal geen toeristen. Wij zijn rond 1400uur een hypermarket MANGUSA genaamd tegen gekomen en daar gestopt. Het eerst waar we belanden was een foodcourt. Allemaal Antillianen in een lange rij waar je een nummertje moest trekken. En dan schuif je aan en mag je zeggen wat je wilt. Een ruime keuze uit allerhande bakken met warm eten. Je mag zelf kiezen en het gewicht is bepalend voor de prijs. Uiteindelijk waren we voor 14 gulden klaar, dus zo een €3,50 pp. Heerlijk allemaal, we namen allebei kip ik met donkere rijst/bonen en Hans met gevulde bami. Een prima lunch.

Daarna de supermarkt in, alwaar de prijzen meevielen. Niet duurder en zelfs soms goedkoper dan onze Centrum Supermarkt. En het was een hypermarkt dus 3x zo groot.
Vandaar rustig naar huis gereden.
Vanavond de left-over  van gister een beetje gegeten en de rest in de prullenbak.
Toe lekker citroen-sorbetijs.