Dag 3

8 maart 2022 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De tijd gaat best snel.. vandaag dag 3. Lekker vroeg opgestaan, en al vroeg aan de koffie.
De vooruitzichten voor vandaag waren niet al te best, dus zeker geen strandweer. De auto zou vandaag gebracht worden, maar net als vorige keer kreeg ik een appje van Daniël rond half10.
Of het goed was dat we later de auto kregen of door een collega opgehaald zouden worden om naar hun kantoor bij de luchthaven gebracht te worden. Stuur de collega maar. Hij kwam ons ophalen en bij het kantoor alles rondgemaakt. Een Honda Fit, automaat met airco. Best een knappe wagen voor met z’n tweetjes. En dat voor €30 per dag. Alles vooruit betaald en we konden vertrekken.

De eerste stop was Carrefour, om geld op te nemen voor het geleende van Hans eigenaar. Toen zelf bij de Carrefour rondgekeken, maar alles was veel duurder dan onze supermarkt. Stom genoeg ben ik douchecel en shampoo vergeten, dus hier gekocht.

Toen zijn we naar Willemstad gereden. Geparkeerd bij Renaissance Hotel, alwaar alle reparaties gedaan waren. Dus geen stoplicht dat verkeer van de andere kant kwam, maar je kon gelijk naar boven om te parkeren. Eerst Otrabanda in, alwaar we een broek voor Hans gekocht hebben en ik een klein portemonneetje.. die van Jaanchie ligt immers thuis. Wel zo handig met kleingeld.

Toen de pontjesbrug over.. geen kruisend bootverkeer dus de brug bleef dicht. Wel 3 grote cruiseschepen, dus het wemelde van de Amerikanen. In Punda wat souvenirzaakjes bezocht, en geslaagd voor Naomi en Gianni.

We wilden einde middag bij Plasa Bieu wat eten, maar het begon te regenen en we hadden nog tijd, dus bij De Buren een koffie en wat fris gedronken. Hans vroeg zich af tot hoe laat Plasa  Bieu open bleef. En wat bleek om 1500uur sloot de tent, het was 5 voor 3.

Time to change plans… een ijsje gehaald bij Fort Rif.. 3x raden welke smaak ik had… Juist de Dulce de Leche!!! Heerlijk ijsje. Toen besloten naar de foodcourt van Sambil te rijden.

Een drukte van belang onderweg, file rijden zover je kijken kunt. Hans nam een andere route, ietjes rustiger.. springt in ene het onderhoudslampje aan en een waarschuwing dat de olie vervangen moet worden. Oef.. ik Daniël appen, maar hij stelde gerust dat ze een reset vergeten te doen zijn, maar het kon geen kwaad.  Nou in Nederland moet je zsm naar de garage, hier kon het geen kwaad haha. Nou ik had het zwart op wit op Whatsapp dus vertrouwen er maar op.

Bij de foodcourt naar de Mr Tequeno. Zuid Amerikaanse specialiteiten. Ik een Arepa met ham en kaas. Een glutenvrije maispita met ruim ham en kaas en Hans een Pork Chicken bowl, ruim gevuld met erbij sla witte rijst en avocado. Superlekker voor weinig. Gezellig gezeten met een CL wedstrijd op tv.

Aangezien het nog steeds met bakken uit de lucht kwam, lekker naar huis gereden, waar we een bakkie hebben gezet, en tijd aan onszelf hebben. Het is nu 1915uur, en ik ga lekker mijn boek lezen.