Dag 1

7 maart 2022 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Opgestaan om 0630uur. Gister de koffer al ingepakt zodat vandaag alleen de laatste dingen mee moesten. Afscheid genomen van Gianni.

Ziek als hij is toch ff de trap afgelopen. Breaks my heart.

Na zevenen vertrokkenen naar SPL. Gelukkig rustig onderweg. Hans heeft mij afgezet en doorgereden naar OCC.

Op zondag rijden minder bussen, maar die kwam redelijk snel. Eenmaal op SPL inchecken bij sky priority. Normaal piece of cake, maar vandaag niet. De man voor ons had zijn USA ESTA niet in orde en ze moesten bellen. Overal stonden lange rijen, die naast ons het minst, maar die man die geholpen werd zei dat hij de laatste was en de counter dicht ging. Ik naar een minder goede andere rij, daar was een man die alleen met 2 kids reist en allerhande papieren tevoorschijn moest toveren en overbagage moest betalen. Uiteindelijk bij de 4e poging lukte het.. het was kwart voor 9. Alles getoond en op stand-by naar de gate.

Bij Security slechts 1 carrousel open.. weer vertraging .. iedereen zat in een slowmo.. alles verrekte traag. En frustrerend als je haast hebt.

En natuurlijk moest Hans spullen laten door zoeken.

Toen de douane.. in een lange slinger liep dat nog t beste door… en op naar E22.. Hans vooruit om de instapkaarten af te geven, en ik halfbakken erachter aan.

Aangekomen bij de gate stond Hans bij de balie. Zegt ie “Er is een dilemma” ik denk “Wat nu weer, kan er ook nog bij”

Er was maar 1 C stoel te vergeven, hij of ik.. ik dacht “In Curaçao vorige keer kleunde hij er ook naast, dus pak nu je kans” ik heb eigenlijk genoeg c-cl gevlogen. En volgende keer neem ik de c stoel als er maar één is.

De vlucht duurt 09.00uur en we komen op tijd aan. Hopelijk is Hans of Heide aanwezig om ons op te pikken. Nog een kleine 7uur vliegen.

De vlucht duurde mij te lang, steken in mijn zij, kon niet meer gewoon zitten. Balen! Maar rond 1500uur landen we eindelijk na 9uur vliegen.

Door de Corona/Paspoort check ging super snel, en hup richting bagage band. Daar begon het lange wachten. Je zou denken last in first out.. nou nee… we hebben denk ik een half uur/45 mins gewacht, toen eindelijk onze koffers verschenen. Hans vroeg me al om de bagage claim tags, voor het geval dat. Toen richting customs in file, dus al met al slopend, zeker als t al zo kut begon op Schiphol.

Hans stond ons op te wachten! Super leuk welkom, alsof je elkaar al jaren kent. En de eerste stop bij de supermarkt. We wilden geld pinnen maar die was afgesloten, en onze pinpas stond per maandag op wereldpas. Nou zegt Hans, leen maar 100gulden van mij. Genoeg voor de eerste boodschapjes. Heerlijk om er weer te zijn, je weet waar alles staat, gewoon het thuisgevoel.

De avond lekker aan ons zelf. Gianni gefacetimed, ff mekaar horen. Lily een appje gestuurd. En verder niets. Heerlijk met chips en een drankje de avond doorgekomen.

Om 2100uur gaan slapen 😴 dus 0200uur in Nederland. Binnen no time was ik weg.